Nowości na Facebooku

5 zmian na Facebooku sprawdź czy wiesz o wszystkich

nowe-zmiany-na-Facebook-

Największy na Świecie portal społecznościowy- Facebook wprowadza ostatnio sporo zmian. Na szczęście Ty nie musisz spędzać godzin na przeszukiwaniu Internetu, by być na bieżąco. Master Marketing Team zrobi to za Ciebie. Przedstawiamy Tobie 5 głównych zmian, które Facebook wprowadził w ostatnim czasie.

Audience Network

Audience Network jest to narzędzie znane każdemu, kto chociaż raz umieszczał swoją reklamę na Facebooku. Co nowego możesz tam znaleźć? Zespół Marka Zuckerberga stwierdził, że 1,65 miliarda osób korzystających z Facebooka nie powinno stanowić ograniczenia dla grupy docelowej Twoich reklam. Audience Network będzie działał teraz również poza portalem społecznościowym. Spowoduje to, że Twoja reklama będzie wyświetlana również tym osobom, które nie posiadają konta na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Wystarczy, że użytkownik zaloguje się na stronę, która w jakikolwiek sposób jest połączona z Facebookiem, np. poprzez możliwość zarejestrowania się przez  ww. portal. Oznacza to, że Twoja reklama zostanie wyświetlona znacznie szerszej grupie odbiorców oraz prawdopodobnie wygeneruje większe zyski.

Koniec reguły 20%

Jeszcze do niedawna, aby reklama została dopuszczona do wyświetlania tekst, który znajdował się na zdjęciu reklamowym nie mógł zajmować więcej niż 20% miejsca na zdjęciu. Facebook dalej zaleca, aby pozostać przy tych proporcjach jednak nie jest to już tak restrykcyjnie wymagane. Jak wygląda to teraz?

Facebook ocenia proporcje tekstu do wielkości zdjęcia w następujących kategoriach:

  1. OK- Reklama będzie wyświetlana poprawnie i zasięg odbiorców nie zostanie ograniczony.
  2. Niska*- Zasięg reklamy może zostać ograniczony, jednak zostanie ona i tak upubliczniona.
  3. Średnia*- Zasięg reklamy zostanie znacznie ograniczony. Facebook upubliczni taką reklamę jednak warto mimo wszystko popracować nad zmniejszeniem ilości tekstu.
  4. Wysoka- Reklama, która otrzyma taką kategorię nie zostanie upubliczniona.

*Pamiętaj, że za reklamę która uzyska kategorie niską lub średnią będziesz musiał zapłacić więcej. Nie ma określonych konkretnych stawek dotyczących tej podwyżki.

Mapy w grupie odbiorców

Facebook umożliwił ustalenie dokładnego obszaru na mapie podczas dobierania grupy docelowej dla rozwijania świadomości o lokalnej firmie. Jest to doskonała opcja dla właścicieli lokalnych interesów. Teraz możesz być pewny, że Twoja reklama trafi do odbiorców, którzy znajdują się w pobliżu. Również w statystykach reklamy znajdziesz przybliżoną analizę tego ile osób nasza reklama sprowadziła do nas.

Zmiany w algorytmie wyświetlania na tablicy

Facebook ogłosił niedawno chęć wprowadzenia zmian w algorytmie wyświetlania postów na tablicy. Jest to niestety bardzo zła wiadomość dla marketingowców. Facebook ogłosił plan powrotu do pierwotnej wersji algorytmu, co oznacza zmianę proporcji w wyświetlaniu postów na tablicy. Użytkownikowi będą wyświetlane posty przede wszystkim od rodziny i znajomych. Główną miarą ich doboru będzie współczynnik interakcji między danymi osobami. Posty od przedsiębiorców zostaną zepchnięte na drugi plan. Oznacza to, że zasięg naszej reklamy oraz postów zostanie ograniczony i zostaną one wyświetlone znacznie mniejszej ilości użytkowników. To jeszcze nie koniec zmian w algorytmie. Do tej pory posty, które miały większą ilość polubień były wyświetlane częściej. Aktualnie Facebook preferuje formę udostępnień. Oznacza to, że nasz post może mieć wiele polubień ale żadnego udostępniania i automatycznie będzie miał mniejszy zasięg niż post, który ma mało polubień ale za to dużo udostępnień. Dotyczy się to zarówno postów, zdjęć jak i wideo.

Musimy też pamiętać, że nawet jeżeli użytkownik udostępni nasz post to nie będzie on wyświetlany jego znajomym w pierwszej kolejności. Algorytm Facebooka musi zauważyć, powiązanie udostępnionego posta z preferencjami znajomych danego użytkownika aby ta informacja została wyświetlona w ich aktualnościach. Komponując posty oraz reklamy musisz pamiętać, żeby były one atrakcyjne dla Twoich odbiorców, wtedy dotrą one do znacznie szerszej grupy odbiorców.

Koniec z Facebook Exchange

Facebook Exchange było narzędziem, które dawało przedsiębiorcą dodatkowe możliwości reklamowe.  Służyło ono do analizy zachowań użytkowników na stronach internetowych poza Facebookiem. Na podstawie Tych analiz Twoja reklama mogła trafiać do wysoce targetowanej grupy odbiorców. Odkąd ponad 80% użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych Facebook postanowił zakończyć działanie narzędzia Facebook Exchange. Przeniesienie partnerów potrwa do początku listopada.

Chcesz być cały czas na bieżąco z nowościami ze Świata e-marketingu? Koniecznie polub nasz profil Master Marketing na Facebooku i miej pewność, że zawsze dostarczymy Tobie najświeższych informacji.

You may also like
Od teraz we dwoje Nowa opcja Facebook Live
Facebook Live Teraz nawet do 100 Prezenterow