Snapchat

Akcja Rekrutacja

Jak możesz skutecznie dotrzeć do potencjalnego pracownika? Jednym z rozwiązań są tradycyjne portale ogłoszeniowe, które praktycznie wykorzystuje każda firma. Możemy skorzystać również z usług agencji rekrutacyjnych lub pójść bardziej nowoczesnym tropem i zamieścić ogłoszenie na Facebooku. Cały proces rekrutacji zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, tak więc to właśnie Ty musisz wykazać się kreatywnością aby wyróżnić się na rynku.

Nie zawsze “atrakcyjne wynagrodzenie”, “służbowy telefon” i inne benefity pracownicze wystarczą aby zainteresować potencjalnego pracownika. Na rynku panuje spore zamieszanie związane z rekrutacją nowych osób. Każdy pracodawca dwoi się i troi, aby wyróżnić się na tle konkurencji i znaleźć kreatywny oraz oryginalny sposób na dotarcie z ofertą do kandydatów. W poprzednim artykule pisaliśmy o wykorzystaniu Tindera w procesie rekrutacji. Skoro zwykła aplikacja randkowa może przyczynić się do rekrutowania nowych pracowników, to jakie wyniki może osiągnąć równie popularne medium jakim jest Snapchat?

Siła Snapchata

Rekrutacja za pomocą social mediów to oryginalne rozwiązanie, które jest szansą dla firm na wypromowanie się i pozyskanie nowych osób do branży. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż taka aplikacja jak  umożliwia przesyłanie zdjęć i filmów, które są wyświetlane przez 24 godziny. Po tym czasie, dane z sekcji “My Story” są usuwane z pamięci serwerów i nie mamy już do nich dostępu. Tak więc ulotność informacji na Snapchacie wpływa negatywnie na przygotowywanie materiałów marketingowych. Nie umniejsza to jednak faktu, iż Snapchat jest aplikacją kreatywną i autentyczną, poprzez którą firmy docierają głównie do młodych osób: studentów i absolwentów z mniejszym lub większym doświadczeniem. Snapchat pozwala na szczerą wymianę informacji i szybką selekcję kandydatów. Firmy przy pomocy aplikacji oceniają kreatywność potencjalnych pracowników oraz ich umiejętności komunikacyjne.

Nietypowe pomysły firm

Nietypowe techniki aplikacji Snapchat wykorzystało kilka firm do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Jedną z nich jest Irlandzki pub w DublinieSober Lane, który zlecił kandydatom ubiegającym się o pracę zaprezentowanie swojej osoby poprzez Snapchata. W ten oto sposób potencjalni pracownicy mieli zaledwie 10 sekund na autoprezentację. Wybrane osoby dostawały od szefa firmy zaproszenie do dalszego etapu rekrutacji.
Innym przykładem jest norweska agencja marketingowa DDB Oslo, która otworzyła “Snapchat Pitch” – konkurs dla studentów, którego zasady polegały na przedstawieniu w ciągu 10 sekund dowolnego pomysłu związanego z firmą. Najlepsi kandydaci zostali zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, w wyniku której wyłoniono idealnego kandydata na określone stanowisko.

Jak wielkie możliwości ma Snapchat – już wiesz. To narzędzie służące rozrywce, promocji a także rekrutacji. Snapchat oferuje niestandardowe podejście do rekrutacji. Pokazuje, że firmy są otwarte nowe pomysły i chcą podążać za bieżącymi trendami.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.
Autor: Marzena W.

You may also like
Jak wykorzystać Snapchata do promocji swojej marki