LEGO LIFE Social Media

Dzieci Internetu, czyli nowy Facebook dla najmłodszych LEGO life

Z czym kojarzy Ci się firma LEGO? Odpowiedź jest prosta: z klockami, beztroską zabawą oraz dzieciństwem. Jednakże świat dzieci niesie za sobą pewne ograniczenia, a mówiąc o nich mam na myśli głównie Internet i wszelkie portale społecznościowe, do których najmłodsi nie mają dostępu. I właśnie z myślą o dzieciach firma LEGO stworzyła serwis społecznościowy LEGO life, z którego mogą legalnie korzystać użytkownicy poniżej 13 roku życia.

Serwis LEGO life jest miejscem przeznaczonym dla najmłodszych i odpowiedzią na ograniczenia wiekowe narzucane przez Facebooka. Jako, że na Facebooku często pojawiają się treści nieodpowiednie dla dzieci, zespół Marka Zuckerberga stwierdził, że z portalu mogą korzystać użytkownicy powyżej 13 roku życia. Z tego względu, firma LEGO postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i z myślą o dzieciach i młodzieży stworzyła własny serwis społecznościowy.

Producent zabawek uruchomił serwis, z którego mogą korzystać dzieci w wieku 5-13 lat. Jest to miejsce stworzone do dzielenia się pomysłami oraz własnymi konstrukcjami z klocków LEGO. Najmłodsi użytkownicy mogą więc publikować zdjęcia swoich budowli oraz używać specjalnych emocji przypominające LEGO.

Zasady działania nowego serwisu społecznościowego są bardzo podobne do Instagrama i Facebooka. Dzieci mogą udostępniać zdjęcia wykonanych przez siebie konstrukcji, oznaczać je hasztagami, lajkować posty innych użytkowników oraz śledzić i poznawać nowe osoby. Należy jednak uwzględnić fakt, iż firma LEGO podjęła odpowiednie środki, aby zapewnić najmłodszym wysoki poziom bezpieczeństwa. Tak więc wszelkie informacje udostępniane przez użytkowników będą poddawane moderacji. Zakazane jest również publikowanie zdjęć pokazujących prawdziwe osoby, czyli np. selfie, co wiąże się z polityką prywatności firmy. Wszystkie informacje mają być związane z producentem zabawek, tak więc wszelkie linki do innych stron nie mogą pojawiać się na LEGO life.

Ideą serwisu LEGO life. jest zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszym użytkownikom oraz zdobycie zaufania ich rodziców. Na dzień dzisiejszy producent zabawek umożliwił korzystanie z serwisu tylko 4 krajom na świecie. Polski jeszcze nie ma na liście, ale nie jest wykluczone, że LEGO life może zawitać także i u nas.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.
Autor: Marzena W.

You may also like
Instagram vs Snapchat. Czy to koniec popularnego serwisu?