Facebook Live Facebook na Zywo

Facebook Live Co to jest i jak może posłużyć nam w marketingu?

Co to jest i jak moze posluzyc nam w marketingu

Do tej pory opcja nagrywania wideo na żywo była zarezerwowana dla gwiazd oraz osób, których profil należał do osoby publiczej. W Polsce pierwszą osobą, która chętnie skorzystała z tego typu rozwiązania jest aktualny prezydent, Andrzej Duda. Od kwietnia Facebook udostępnił funkcję Facebook Live wszystkim użytkownikom.

Czym jest Facebook Live?

Facebook Live to nic innego jak możliwość przekazu wideo w czasie rzeczywistym. Wystarczy, że w statusie wybierzesz funkcję „ Transmisja wideo na żywo” aby móc nagrać film, który będzie dostępny dla użytkowników Facebooka. Swoje wideo możesz udostępnić wyłącznie dla znajomych, bądź zrobić je publiczne.  O udostępnionym przez Ciebie wideo zostaną poinformowani w powiadomieniach. Co dobre, Twój film pozostanie zapisany na tablicy Facebooka. Jeżeli ktoś nie zdąży na transmisję na żywo może spokojnie wrócić do zapisu i obejrzeć ją w każdej chwili. Do tego, możesz skorzystać z mapy, która pokazuje w których miejscach są aktualnie nagrywane wideo na żywo.

Facebook Live Mapa i Lokalizacja

Zanim rozpoczniesz transmisję na żywo, upewnij się że spełniłeś poniższe warunki:

– Masz dostęp do szybkiego łącza.

-Twój telefon bądź inne urządzenie są naładowane i znajdują się w pozycji horyzontalnej.

-Twój przekaz będzie dłuższy niż 10 min, jednak krótszy niż 90.

Jak wykorzystać Facebook Live w marketingu?

Duże firmy zaczęły bardzo chętnie korzystać z opcji Facebook Live do promowania swojego biznesu i tworzenia nisko kosztowych reklam? W jaki sposób Ty możesz wykorzystać to narzędzie do promowania swojego biznesu? Zależy to od tego jaką strategie wybierzesz. Możesz za pomocą wideo na żywo zacząć budować relację z klientem, stworzyć reklamę bądź zachęcić bezpośrednio do sprzedaży. Poznaj kilka przykładów działań, które możesz podjąć za pomocą Facebook Live:

– Przedstaw jak Twoja firma działa od środka. Klient, który widzi proces produkcji krok po kroku zaczyna darzyć Ciebie większym zaufaniem.

-Poświęć kilkanaście minut i odpowiedz na żywo na pytania. Użytkownicy podczas Twojej transmisji mogą je zadawać w komentarzach. Na pewno taki przekaz będzie bardziej doceniony niż odpowiedzi z bez osobową formułką.

-Stwórz relację z wydarzenia organizowanego przez Twoją firmę. Użytkownicy widząc jak ono wygląda, chętniej zdecydują się na uczestniczeniu w kolejnej edycji.

-Stwórz krótki Webinar, w którym wyjaśnisz problematyczne aspekty z Twojej branży. Odbiorcy widząc, że jesteś ekspertem w tym temacie chętnie zapiszą się na kolejne, już płatne Webinary.

-Przedstaw ludzi pracujących w Twojej firmie. Klient lubi wiedzieć z kim przeprowadza transakcję.

Istnieje naprawdę dużo możliwości wykorzystania transmisji wideo na żywo. Jedno jest pewne, Facebook już dawno zauważył potencjał w tego typu przekazach. Warto więc wykorzystać je w promowaniu swojego biznesu. Chcesz być zawsze na bieżąco z nowinkami świata e-marketingu? Zapraszamy Cię do śledzenia profilu  Master Marketing.

You may also like
Od teraz we dwoje Nowa opcja Facebook Live
Facebook Live Teraz nawet do 100 Prezenterow