Facebook Update Facebook Video

Facebook rzuca rękawicę największym internetowym serwisom wideo

O potędze Facebooka niejednokrotnie zdążyliśmy się już przekonać. Serwis społecznościowy na każdym kroku zaskakuje swoich użytkowników nowymi pomysłami. Bardzo często wprowadza również zmiany mające usprawnić komunikację oraz promocję firm. Facebook stawia poprzeczkę coraz wyżej i jest zagrożeniem dla wielu instytucji. Jednym z najnowszych pomysłów serwisu społecznościowego jest stworzenie aplikacji telewizyjnej, dzięki której mógłby konkurować z internetowymi serwisami wideo.

Trwają już prace nad autorską aplikacją, która ma oferować użytkownikom filmowe treści oraz programy od wydawców. Możliwe to będzie przez streaming treści za pośrednictwem telewizorów. Poprzez stworzenie nowej aplikacji telewizyjnej Facebook chce konkurować z największymi internetowymi serwisami wideo, takimi jak Netflix czy Hulu. Dlatego serwis rozpoczął już poszukiwania wydawców, którzy będą regularnie dostarczać ekskluzywne materiały. Facebook przeprowadza również rozmowy z kilkoma koncernami medialnymi w celu uzyskania licencji na oryginalne treści. Niedawno zapowiedział, że zamierza także płacić wydawcom za dostarczanie dłuższych produkcji filmowych na wyłączność.

Największy serwis społecznościowy na świecie już wcześniej interesował się filmami i ruchomymi obrazami. Świadczy o tym chociażby wprowadzenie funkcji Facebook Live, umożliwiającej transmisję na żywo. Jednakże aplikacja, nad którą Facebook teraz pracuje, ma pozwolić użytkownikom na oglądanie filmów wideo i programów rozrywkowych. Poprzez nową funkcję, gigant internetowy pragnie zachęcić internautów do poświęcania większej ilości czasu na oglądanie dłuższych materiałów.

Prace nad nową aplikacja rozpoczęły się już latem ubiegłego roku, jednakże Facebook na razie nie zdradza zbyt wielu informacji odnośnie wdrażanej funkcji. Jedną z potwierdzonych wiadomości jest długość trwania emitowanych treści. Wszystkie publikowane filmy wideo mają trwać ok. 10 minut, natomiast ich tematyka ma obejmować różne dziedziny: od sportu, przez dokumenty, po programy rozrywkowe.

Ekskluzywne filmy i programy dostarczane użytkownikom z pewnością wpłyną korzystnie na finanse Facebooka, który będzie zarabiał na wyświetlanych reklamach w trakcie trwania materiałów. Jednakże walka z konkurencją i pozyskanie widzów nie jest prosta. Największe serwisy wideo posiadają licencję na wiele popularnych programów i filmów oraz mają już grono wiernych użytkowników, którzy aktywnie korzystają z udostępnionych im funkcji. Zagrożeniem dla Facebooka może być również inny serwis społecznościowy – Twitter, który testuje już nową funkcję pozwalającą zobaczyć częstotliwość wyświetlania filmów.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
Zainspiruj odbiorców swoją kreatywnością Adobe Spark Wideo
Facebook Audience- Przypomnij się swoim odbiorcom