Szukam Pracy

Jak napisać dobry list motywacyjny do branży marketingowej?

Zarówno CV jak i list motywacyjny jest dla pracodawców pierwszym kontaktem z kandydatem na określone stanowisko. Niestety, niewłaściwie napisane dokumenty aplikacyjne mogą przekreślić naszą szansę. Należy zauważyć, że coraz mniej pracodawców oczekuje od potencjalnych pracowników listu motywacyjnego. Zastanawialiście się dlaczego? Kiedy przydaje się napisanie tego dokumentu? A może wystarczy tylko dobry życiorys?

Zarówno CV jak i list motywacyjny to rodzaj atrakcyjnej autoreklamy, który może Cię skutecznie doprowadzić do rozmowy kwalifikacyjnej. Jednakże w przypadku listu motywacyjnego, coraz mniej pracodawców wymaga ich od swoich kandydatów. Większość rekruterów uważa, że niewiele osób potrafi go poprawnie napisać, natomiast spora liczba kandydatów ubiegających się o pracę, wysyła ten sam list naróżne stanowiska do różnych firm. Zatem najlepszym rozwiązaniem jest sporządzenie listu motywacyjnego kiedy mamy dobre CV odpowiadajace na wymagania danej posady. W tym przypadku list motywacyjny może okazać się przydatnym dokumentem dającym Ci przewagę na starcie. Osoby, które dopiero stają na ścieżkę kariery zawodowej i nie mają czym pochwalić się w swoim CV, także mogą napisać ten dokument. Zdarza się również, że niektóre firmy wymagają od kandydatów załączenia listu motywacyjnego. Tym bardziej powinniśmy postarać się, aby nie przegapić atrakcyjnej oferty. 

Odpowiedz na trzy pytania

Pisząc list motywacyjny powinieneś/powinnaś odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Dlaczego chcesz pracować w tej firmie?,
  • Jaką wartość dodaną oferujesz?
  • Jakie masz cele zawodowe?

Te niby proste i oczywiste pytania mogą jednak doprowadzić Cię do zguby. Dlatego musisz starannie przemyśleć jak na nie odpowiedzieć. W drugim pytaniu nie powinno się stosować ogólników tj: “Jestem pracowity”, “Umiem pracować pod presja czasu” itp., ponieważ są to oczywiste cechy, które posiada co druga osoba aplikująca na to samo stanowisko. Twojego pracodawcę interesuje tylko i wyłącznie to, czy będziesz dobrze wykonywał swoją pracę. Dlatego też zamiast określeń opisujących Twoją osobę, odpowiedniejszym rozwiązaniem jest celowanie w swoje umiejętności i doświadczenie. Reklama Twojej osoby powinna odpowiadać stanowiskowi o jakie się ubiegasz, tak aby Twój przyszły szef wiedział, iż jesteś osobą odpowiednią na to stanowisko. Podziel się więc informacjami o swoich obowiązkach jako np. “Specjalisty do spraw Social mediów” oraz sukcesami, jakie udało ci się tam osiągnąć np.:

Jako Specjalista do spraw Social Media w firmie X nadzorowałam kilka kanałów społecznościowych.  Dzięki wprowadzonym przeze mnie zmianom udało się zwiększyć ilość obserwujących na jednym z portali o ponad 40% w ciągu roku.

W ten sposób pokazujesz,  że jesteś osobą pracowitą oraz skuteczną w działaniu, co potwierdzają Twoje osiągnięcia.

Wygląd ma znaczenie

Dobrym rozwiązaniem jest sporządzenie listu motywacyjnego w taki sposób, aby wyglądem odpowiadał Twojemu CV. Dzięki temu dokumenty tworzą jedną całość. Dlatego warto korzystać z kreatorów, w których możemy stworzyć profesjonalne CV i dobrać do niego pasujący szablon do listu motywacyjnego.

Napisanie ciekawego listu motywacyjnego jest dość skomplikowane, jednak gdy rzetelnie wybierzesz oraz ocenisz swoje kwalifikacje, masz szansę zostać zaproszony/zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
Dzień dobry, szukam pracy