Branding Snapchat

Jak wykorzystać Snapchata do promocji swojej marki

Do niedawna Snapchat wykorzystywany był głównie do nagrywania krótkich filmików i publikacji zdjęć, które można było oglądać do 10 sekund. W tej chwili, aplikacja rośnie w siłę i liczy ponad 100 mln użytkowników generujących ponad 2 mln “snapów” dziennie. Nic dziwnego, iż potencjał Snapchata zauważyli reklamodawcy, którzy postanowili wykorzystać popularną aplikację do promocji swojej firmy lub proponowanych przez nią usług.

A wszystko zaczęło się od “Ouija”

Firma Universal Pictures przetarła szlaki innym reklamodawcom pragnącym wykorzystać aplikację do celów marketingowych. To właśnie Universal Pictures wyemitował pierwszą reklamę na Snapchacie w październiku 2014 roku. Był to zwiastun horroru “Ouija”, który umieszczono w dziale Recent Updates, co  wpłynęło na zwiększenie zasięgu oddziaływania oraz popularności zwiastuna filmu.

Komu opłaca się reklama?

Aplikacja Snapchat jest doskonałym narzędziem wykorzystywanym w marketingu internetowym. Dzięki temu, iż komunikacja za pośrednictwem Snapchata jest ulotna, odbiorcy często sprawdzają swoje Stories. Z tego względu marketingowcy mają niepowtarzalną szansę na promowanie wizerunku marki oraz budowaniu trwałej więzi z odbiorcami. Mimo braku możliwości tworzenia kont premium czy promowania postów, wiele firm zastosowało już Snapchata do promocji marketingowych. Ze względu na to, iż 60% użytkowników Snapchata to osoby młode w wieku od 15 do 24 roku życia – firmy przygotowują “snapy” z myślą o tej właśnie grupie docelowej.  Należy pamiętać też, iż reklamy na Snapchacie są unikalne oraz, z pewnością, najbardziej aktualne, co również wpływa na odbiór.

Mistrzowie promocji na Snapchacie

Zdajemy sobie sprawę z tego, iż reklamy na Snapchacie powinne być kreatywne, wyjątkowe i angażujące odbiorcę. Jednak jak to powinno wyglądać w praktyce? Co rozumiemy przez wyrażenia oryginalny, angażujący, kreatywny. I co najważniejsze: Jak mamy to wszystko zawrzeć w 10- sekundowym filmiku. Tak naprawdę nie ma określonego przepisu na dobrą reklamę na Snapchacie. Z pomocą jednak przychodzą nam firmy, które skutecznie dotarły do odbiorców za pośrednictwem aplikacji. Jedną z nich jest restauracja McDonald’s, która wysyłała “snapy” z planu nowo nagrywanej kampanii z udziałem LeBrona Jamesa – gwiazdy MBA. Także restauracja Taco Bell zastosowała ciekawy chwyt marketingowy polegający na przesyłaniu “tajnych” zdjęć w prywatnych wiadomościach do fanów. Odbiorcy wiedzieli więc pierwsi o nowych pozycjach w menu sieciówki.

Zainteresowanie swoich fanów chciały zwrócić także kanały telewizyjne tj.: MTV i HBO, które wykorzystały aplikację Snapchat do zamieszczenia niepublikowanych dotąd nigdzie zdjęć i filmików promujących programy. Ciekawym rozwiązaniem mogła pochwalić się firma mrożonych jogurtów Handles, która zorganizowała mini-konkurs angażujący swoich obserwatorów. Użytkownicy mieli za zadanie wysłać za pomocą Snapchata zdjęcie jednego z ich deserów, który właśnie spożywają. Nagrodą był kupon o wartości nawet do 100% od następnego ich zakupu.

Na razie Snapchat jest raczkującym medium, który dopiero zadomawia się pośród społeczności. Jednakże w aplikacji tkwi spory potencjał, który można wykorzystać do reklamy firmy, promowania produktów i usług oraz kontaktu ze swoimi fanami.

Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu zaglądaj regularnie na nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
Akcja Rekrutacja
Najlepsze reklamy 2016 Roku