Facebook Journalism Project Nowosci na Facebook

Journalism Project – nowa propozycja Facebooka

Tworząc Facebooka, Mark Zuckerberg nie planował, aby portal był jedynie serwisem społecznościowym skupiającym miliony użytkowników. W zamyśle Zuckerberga było także rozbudowanie światowego giganta w stopniu umożliwiającym między innymi dobry kontakt z mediami. W tym celu Facebook postanowił zainwestować w nowe narzędzie, które umożliwiłoby szkolenie dziennikarzy oraz usprawnienie samego zawodu w obszarze social mediów.Dbając o dobre relacje z mediami, zespół Marka Zuckerberga ogłosił projekt pod nazwą Facebook Journalism Project. Jego głównym celem jest doprowadzenie do współpracy pomiędzy serwisem a dziennikarzami i wydawcami, którzy aktywnie wykorzystują portal do publikowania na nim informacji.

Plan Zuckerberga

Jak ma wyglądać współpraca Marka Zuckerberga z tym segmentem social mediów? Otóż, twórca Facebooka proponuje tworzenie nowych formatów w współpracy z mediami, szkolenie dziennikarzy i zapewnianie im nowych narzędzi pracy, a także szkolenie użytkowników czerpiących informacje z serwisu. Aby usprawnić współpracę z dziennikarzami, Facebook postanowił skupić się również na lokalnych wydawcach umożliwiając im promowanie nie tylko treści dotyczących lokalnej społeczności, ale również typowo dziennikarskie treści skupiające się na konkretnych obszarach.

Niespodzianka dla dziennikarzy

Co więcej, w ręce dziennikarzy Facebook odda narzędzia uskuteczniające proces docierania z informacją do odbiorców. Jednym z nich będzie CrowdTangle – specjalne narzędzie pozwalające na monitorowanie najpopularniejszych tematów z dziedziny social mediów. Drugim narzędziem jest FirstDates, który umożliwia dziennikarzom weryfikowanie pochodzenia materiałów. Facebook planuje również wprowadzenie opcji Instant Articles, dzięki której możliwe będzie dostarczanie czytelnikom informacji pochodzących od jednego wydawcy.

Nie tylko dziennikarze…

Ale również i użytkownicy przejdą szkolenie w ramach projektu Facebook Journalism Project. Edukowanie odbiorców odbywać się będzie poprzez naukę poprawnej pisowni oraz umiejętności wykrywania nieprawdziwych informacji.

Tak więc Facebook dba nie tylko o interesy użytkowników, ale również skupia się na dobrych relacjach z mediami. A wy co sądzicie o nowym pomyśle Marka Zuckerberga?

Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu zaglądaj regularnie na nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
Reklama Kontaktowa w Messengerze Nowy rodzaj reklamy Facebook
Poznaj Nowe Wymiary Grafik na Facebooku