Branding

Mozilla – nowa odsłona przeglądarki

Czy widziałeś już nowe logo Mozilli? Od kilku dni w Internecie króluje nowy wizerunek przeglądarki. Twórcy Firefoksa postanowili nieco odświeżyć nazwę swojej marki poprzez wprowadzenie znaków charakterystycznych dla adresu URL, które mają wiązać Mozillę z językiem Internetu.

Zmiana wizerunku Mozilli oraz zaprezentowanie nowego logo w Internecie, wzbudziło spore zainteresowanie użytkowników. Jedną z najważniejszych zmian jest zastąpienie liter “i” oraz podwójnego “l” znakami stanowiącymi elementy adresu URL. Tak więc w miejsce powyższych liter zastosowano dwukropek oraz dwa ukośniki. Nie trzeba wiele czasu ani nadzwyczajnego geniuszu, aby rozgryźć nowe logo marki. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, iż ta pozornie prosta i przejrzysta konstrukcja rzuca się w oczy i z pewnością została zauważona oraz doceniona przez Internautów.
źródło: mozilla.

Nowe logo Mozilli jest bardzo nowoczesne, na co ma wpływ font zastosowany przez holenderską firmę Typotheque. Klasyczna czcionka o nazwie Zilla powstała specjalnie dla Mozilli, jednakże korzystać z niej będą mogli mogli wszyscy.

Wszelkie zmiany zaprezentowane przez twórców Firefoksa mają utwierdzić użytkowników w przekonaniu, iż Mozilla jest wiernie oddana Internetowi. Popularna przeglądarka ma być utożsamiana przede wszystkim z otwartością i przywiązaniem do sieci Internetu. Jej priorytetem jest zapewnienie wolności oraz bezpieczeństwa w sieci. Zamysł twórców Firefoksa opierał się na przekonaniu, iż Mozilla to “my” – wszyscy ludzie korzystający z wirtualnego świata. W tym właśnie celu stworzono konkurs na nowe logo. Zwycięski projekt został wykorzystany w projektowaniu logo.
A Ty co myślisz o nowym logo? Widziałeś pozostałe projekty? A może to inny wariant podobał Ci się najbardziej?

Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu zaglądaj regularnie na nasz profil na FB Master Marketing.
Autor: Marzena W.

You may also like
Jak wykorzystać Snapchata do promocji swojej marki
Najlepsze reklamy 2016 Roku