Branding Video Marketing

Najlepsze reklamy 2016 Roku

Jaki był polski rynek reklamy w 2016 roku? Ile powstało kampanii, które na długo zapadły nam w pamięć? Czy reklamodawcy są w stanie w jakikolwiek sposób zaskoczyć odbiorców w 2017 roku? Pytań jest wiele, ale… wiemy jedno. Ubiegły rok był obfity w wiele docenionych reklam zarówno przez odbiorców, jak i agencje reklamowe.

Przedstawiciele największych polskich agencji reklamowych wytypowali kilka ich zdaniem najlepszych kampanii 2016 roku. Wśród nich znalazły się takie reklamy jak: Allegro, H&M, IKEA, ING, Heineken oraz Under Armour. O dwóch pierwszych spotach reklamowych pisaliśmy już w poprzednich artykułach. Czy pozostałe kampanie słusznie zasłużyły sobie na miano najlepszych reklam 2016 roku?

Under Armour

Under Armour to marka, która już od 6 lat współpracuje z Michaelem Phelpsem – najlepszym i najbardziej utytułowanym olimpijczykiem. W spocie pokazane jest jak wielokrotny mistrz olimpijski przygotowuje się do ostatnich Igrzysk Olimpijskich. W 1,5 minuty reklama udowadnia widzom jak wielki wysiłek należy podjąć aby znaleźć się na samym szczycie.

ING – Bank Śląski

“Moje zmienia wszystko” –kampania rozpoczynająca promocje “Mojego ING” starała się zbudować silną oraz ekspercką markę. Celem twórców kampanii było między innymi zaintrygowanie odbiorców oraz zbudowanie świadomości usługi zarówno wokół produktu jak i całego banku ING. Idea spotu opiera się na wykorzystaniu znaczenia słowa “moje”, które związane jest z bliskimi nam rzeczami, osobami i wartościami. Wykorzystanie znaczenia wyrazu “moje” ma budzić w odbiorcy pozytywne konotacje związane z bankiem ING.

IKEA – eksperyment społeczny

“Jesteśmy tak bardzo zabiegani, a czasami wystarczy zwykłe: „dzień dobry”. Jakbyś się zachował w takiej sytuacji?”- kampania IKEA przeprowadziła eksperyment społeczny, którego celem było zachęcenie ludzi do śmiałości i bliskości z innymi osobami znajdującymi się w tym samym otoczeniu. Spot marki IKEA uczy, że to wartościowe, jest na wyciągnięcie ręki. Tym samym przełamuje wszelkie ograniczenia i stereotypy. Akcja firmy IKEA nosi tytuł #dobrzemiecsasiada. Misją jej jest zachęcanie ludzi do pokazania na jakie sposoby i w jakich okolicznościach społeczeństwo używa produktów IKEA. Kampania reklamowa pomaga więc w przełamywaniu barier i wzajemnej integracji.

Heineken – Moderate Drinkers Wanted

 

Grupa kobiet śpiewających znany hit “I need a hero” buntuje się przeciwko mężczyznom spożywającym nadmierną ilość alkoholu. Heineken rozpoczął kampanię promującą odpowiedzialne spożycie alkoholu już w 2011. Jednakże spot z 2016 roku w ciekawy, zabawny i intrygujący sposób wyraża swoje stanowisko w tej sprawie. Z tego względu zarówno tekst piosenki jak i finałowa wersja spotu obrazują idealnego konsumenta, który z klasą i rozwagą potrafi zachować się w każdej sytuacji. Celem reklamy Heineken jest apel do mężczyzn aby zaczęli traktować umiar jako własny wybór.

Jak widać, w 2016 roku przygotowano kilka dobrych i zapadających w pamięć kampanii reklamowych. Oczywiście nie są to wszystkie spoty zasługujące na miano najlepszych. A czy Wy macie swoje ulubione reklamy, które podbiły Wasze serca? 

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
Filmy w jakości HD w końcu w systemach Android
Mozilla – nowa odsłona przeglądarki