Nowoczesny Marketing

„Sposób na szczęśliwy związek” to łóżko z IKEA

O tym jak IKEA zmienia nazwy produktów by rozwiązać Twój problem

IKEA postanowiła zmienić nazwy produktów w oparciu o wyniki wyszukiwań Google’a. Twórcy kampanii starali się, aby przedmioty miały ścisły związek z problemami oraz najczęściej zadawanymi pytaniami przez konsumentów.

IKEA urządzi

Działania marketingowe firmy IKEA nabierają rozpędu. Szwedzka agencja reklamowa Åkestam Holst postanowiła stworzyć nową stronę internetową, na której nazwy produktów sukcesywnie zostały zastąpione najczęściej wyszukiwanymi przez klientów frazami w Google. Kampania marki IKEA miała rozwiązać problemy konsumentów związane z trudnościami w zapamiętaniu szwedzkich nazw produktów. Z tego względu, firma zrobiła research, na podstawie którego wytypowała najczęściej szukane przez Szwedów frazy w wyszukiwarce Następnie twórcy kampanii przyporządkowali wyniki wyszukiwań do konkretnych produktów. Skojarzenia i połączenia były kreatywne, zaskakujące oraz zabawne.

Pytanie-odpowiedź

W zamyśle twórców kampanii było rozwiązanie wszelkich problemów międzyludzkich poprzez asortyment marki IKEA. Tak więc, użytkownik wpisując w wyszukiwarkę hasło “Moja rodzina mnie nie szanuje” zostanie skierowany do produktu jakim jest suknia królowej. Natomiast odpowiedź na pytanie “Ile czasu kąpią się dzieci?” zostanie udzielona w formie skierowania do strony, na której znajduje się czasomierz. Fraza “Nie odpisuje na kolejne wiadomości” poprowadzi do ładowarki do telefonu, a problem typu “mój partner mnie irytuje” zostanie rozwiązany dzięki podwójnemu biurkowi oddzielonego ścianką

Intrygujące i zaskakujące działanie marketingowe

Celem kampanii IKEA jest nie tylko pomoc konsumentom w rozwiązywaniu ich codziennych problemów. Poprzez zaskakujące, zabawne oraz szalone rozwiązania, twórcy kampanii chcieli pokazać, iż są silną i innowacyjnie myśląca marką. Nie mniej jednak, nowe rozwiązania stanowią także próbę wypromowania nowych, nieznanych lub słabo wyszukiwanych przedmiotów.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W

You may also like
Skuteczny marketing na Tinderze
Nowe możliwości dla firm na Instagramie