Instagram Marketing Nowoczesny Marketing

Nowe możliwości dla firm na Instagramie

Czy wiesz, że z sekcji Stories na Instagramie korzysta ponad 150 milionów użytkowników dziennie? Natomiast aż 70% osób, które zainstalowało na swoim urządzeniu tę aplikację, śledzi przynajmniej jedną markę. Sekcja Stories ma spory potencjał dla reklamodawców, dlatego też w ramach tej funkcji, serwis Instagram wprowadza możliwość emitowania reklam.

Potencjał Stories Instagram

Stories Instagram został uruchomiony latem ubiegłego roku. Głównym założeniem sekcji było usprawnienie komunikacji z użytkownikami. Po niecałym pół roku działalności, z Sekcji Stories Instagram korzysta już ponad 150 mln. osób. Natomiast ⅓ wyświetlanych przez użytkowników treści została stworzona przez marki. Rosnąca popularność platformy Instagram zaowocowała nowymi rozwiązaniami mającymi jeszcze bardziej usprawnić proces komunikowania z odbiorcami. Twórcy Instagrama zamierzają wprowadzić nowe możliwości skierowane do marek aktywnie korzystających z sekcji Stories.

Dwie możliwości

Jednym z proponowanych przez twórcó rozwiązań jest wprowadzenie nowego panelu ze statystykami, dzięki któremu poszczególne marki będą mogły śledzić odbiór publikowanych przez siebie treści. Przy użyciu określonych filtrów służących do analizy, firmy otrzymują informacje na temat liczby odsłon, impresji czy zasięgu publikacji. Nowością wprowadzoną przez serwis Instagram będą także reklamy pełnoekranowe, które mają być dostosowane do publikowanych obok wpisów. Opcja ta na razie jest w fazie testów przez takie firmy jak m.in. Dove, Nike czy ASOS. Nowo wprowadzone funkcje umożliwią reklamodawcom większe zaangażowanie społeczności aplikacji Instagram oraz swobodę w dzieleniu się publikowanymi przez siebie treściami. Wprowadzenie funkcji reklamy w sekcji Stories Instagram pozwoli marketerom na całym świecie skuteczniej realizować swoje cele biznesowe poprzez tworzenie jeszcze ciekawszych i angażujących społeczeństwo treści.

Aplikacja Instagram cieszy się olbrzymią popularnością. Jednak na reakcję użytkowników odnośnie wprowadzonych zmian oraz sukces marek wykorzystujących nowe opcje, musimy jeszcze chwileczkę poczekać.

Bądź zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu internetowego i polub nasz profil na FB Master Marketing.

Autor: Marzena W.

You may also like
„Sposób na szczęśliwy związek” to łóżko z IKEA
Skuteczny marketing na Tinderze