Nowoczesny Marketing Tinder Marketing

Skuteczny marketing na Tinderze

Drogi Czytelniku! Jestem przekonana, że niejednokrotnie słyszałeś o tak popularnym narzędziu jak Tinder. Wiesz zatem, że jest to bardzo znana aplikacja randkowa, która wykorzystuje Facebooka do eskortowania informacji takich jak wiek, płeć czy zdjęcie profilowe. Dzięki aplikacji Tinder możesz wyszukiwać osoby, które znajdują się w pobliżu Twojego miasta, rozpocząć z nimi konwersację a nawet umówić się na spotkanie. Jednak, Drogi Czytelniku, powinieneś wiedzieć, że Tinder ma znacznie większy potencjał.

Zasady są proste

Mobilna aplikacja randkowa Tinder jest prosta i nieskomplikowana. Wystarczy jedynie zainstalować ją i zalogować się przez Facebooka. Kolejnym krokiem jest ustawienie preferencji wyszukiwania (wiek, płeć, odległość od miejsca zamieszkania), które są wykorzystywane przez aplikację do udostępniania Tobie osób spełniających Twoje wymogi. Przesunięcie zdjęcia w lewo oznacza odrzucenie danej osoby, natomiast w prawo – chęć podjęcia konwersacji. W przypadku gdy druga osoba również przesunie Twoje zdjęcie w prawo, pojawia się opcja umożliwiająca rozpoczęcie rozmowy z tym użytkownikiem. Tak więc widzisz, że zasady funkcjonowania Tindera są dziecinnie proste, jednak ta prostota aplikacji skutecznie może być wykorzystywana nie tylko w celach towarzyskich.

Tinder w marketingu

Jeżeli w Twojej głowie narodził się pomysł na dobrą kampanię możesz śmiało wykorzystać Tindera do promocji swojej marki. Jest jednak jeden warunek. Kampania, którą zamierzasz zrealizować musi być spójna nie tylko z wizerunkiem marki, ale także powinna być zgodna ze specyfiką aplikacji. Działania przeprowadzone na Tinderze mogą odnieść duży sukces z tego względu, że użytkownicy nie spodziewają się na nim konta reklamowego czy marketingowego. Dlatego dobre kampanie na Tinderze są dla nich zaskoczeniem i na długo zapadają użytkownikom w pamięć.

Poza ludzką wyobraźnią

To prawda, że Tinder został stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą zawrzeć nowe znajomości lub umówić się na randkę. Ze względu na specyfikę aplikacji, niezwykle trudno jest wyobrazić sobie inny pomysł na jej wykorzystanie. Kampanie marketingowe przeprowadzone na Facebooku, Instagramie a nawet Snapchacie potrafimy swobodnie zaakceptować, ale tego typu działania na Tinderze są już poza naszą wyobraźnią. Istnieją jednak firmy, które wykazały się olbrzymią kreatywnością i osiągnęły sukces wykorzystując Tindera. Jednym z takich przykładów jest organizacja non-profit, której celem było zachęcenie społeczeństwa do adopcji psów ze schronisk. W tym celu, każdemu czworonogowi założono profil na Tinderze, a kiedy już nastąpiło “sparowanie” z człowiekiem, organizacja wysłała wiadomość z zaproszeniem na spotkanie. Tak więc widzisz, jak w kreatywny sposób można zachęcić ludzi o zwracanie większej uwagi na potrzeby zwierząt.

Tylko kampanie?

Oczywiście istnieje jeszcze kilka innych instytucji, które wykorzystuję Tindera do promocji swoich marek. Jednak w aplikacji nie tylko realizowane są kampanie marketingowe. Tinder może być również bardzo przydatny w rekrutacji. Zastanawiasz się jak? Warszawska agencja TBWarszawa skutecznie wykorzystała aplikację do poszukiwań wymarzonego kandydata, który idealnie pasowałby do ich zespołu. W tym celu założono dwa fikcyjne konta, które prowadzili pracownicy firmy. Wykorzystując fałszywe profile, polubili oni strony branżowe na Facebooku i na ich podstawie wyszukiwali swoje pary. Dopasowani użytkownicy Tindera dostali wiadomość z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. To nietypowe rozwiązanie wywołało nie tylko zaskoczenie, ale także zaowocowało pozyskaniem nowego pracownika dla agencji.

Tinder umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcą. Pozwala na kreatywność i zaskoczenie innych użytkowników. Dlatego warto wykorzystać aplikację nie tylko w celach towarzyskich. Dzięki Tinderowi możesz w pomysłowy sposób wypromować swoją markę i pozyskać nowych pracowników.
Jeżeli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata marketingu zaglądaj regularnie na nasz profil na FB Master Marketing.
Autor: Marzena W.

You may also like
„Sposób na szczęśliwy związek” to łóżko z IKEA
Nowe możliwości dla firm na Instagramie